Thursday, October 3, 2019

BBM3410Satu2019: SUATU KETIKA


Assalamualaikum semua, kita bersua kembali dalam sesi perkenalan. Kali ini sesi perkenalan kita lebih mendalam. Macam serius sahaja bukan? Tidak. Baiklah, penulisan kali ini ingin bercerita dan memperkenalkan sedikit keluarga kecil penulis.

Penulis sendiri merupakan anak tunggal perempuan dalam keluarga. Mempunyai empat adik beradik dan anak ketiga dalam keluarga. Semua adik beradik penulis jejaka. Maka sudah pasti penulis tidak mempunyai masalah dalam berkongsi barang atau pakaian. Itu yang untung jika anak tunggal perempuan dalam keluarga.

Penulis ada mak yang penyayang akan keluarga, iaitu bonda tercintaku Mak aka Mummy (panggilan manja) dan juga Abah yang mengalas tanggungjawab sebagai ketua keluarga.
Balong merupakan anak lelaki pertama yang sudah pun berkahwin dan mendapat dua orang anak sepasang. Angah anak lelaki kedua yang sedang belajar dalam Ijazah sarjana muda di Universiti Tun Hussin On (UTHM), manakala penulis sendiri sedang belajar dalam Bachelor Lingusitik Melayu di Universiti Putra Malaysia (UPM) dan yang terakhir Adik yang sudah bekerja mencari pengalaman sebagai tukang masak.

Ohh yaa! Tidak lupa juga penulis ada membela dua ekor kucing yang diberi nama Bunga kerana ekornya bergulung seperti bunga manakala Baby yang berwarna putih. Itu sahaja latar belakang dan serba sedikit tentang keluarga kecil penulis. Jika sesiapa ingin mengenali diri penulis, jangan segan silu untuk DM bagi mengenal lebih dalam lagi. Orang kata tak kenal maka tak cinta bukan? Jadi salam perkenalan.

No comments:

Post a Comment